Veelgestelde vragen

DEELNAME KOSTEN 2021
Let op: prijzen zijn exclusief BTW (21%)

Swan Market (alle locaties behalve Swan Market Antwerpen & Utrecht)
- 2-meter stand: € 55,-
- 4-meter stand: € 90,-
- Food/Juice stand: € 100,-
- Coffee stand: € 115,-
- Minimaal 1 meter extra naast stand: € 10,-
- Hoekstand: € 15,- (alleen mogelijk bij het reserveren van een stand)
- Elektriciteit (per groep van 3.000 Watt): € 25,-
- Extra balk: € 1,50
- Extra schaag: € 1,50
- Extra 4-meter plank: € 2,50

Swan Market Antwerpen & Utrecht *
- 2-meter stand: € 65,-
- 4-meter stand: € 100,-
- Food/Juice stand: € 110,-
- Coffee stand: € 125,-
- Minimaal 1 meter extra naast stand: € 12,50
- Hoekstand: € 17,50 (alleen mogelijk bij het reserveren van een stand)
- Elektriciteit (per groep van 3.000 Watt): € 25,-
- Extra balk: € 1,50
- Extra schaag: € 1,50
- Extra 4-meter plank: € 2,50

PROEFT Rotterdam
- Food/Juice stand: € 150,-
- Coffee stand: € 150,-
- Elektriciteit: € 25,-

* De prijzen in Antwerpen en Utrecht zijn hoger, omdat we daar een forse huur voor het gebruik van het terrein moeten betalen.

HOE RESERVEER IK EEN STAND?
1. Maak eerst een account aan, door het invoeren van de gevraagde gegevens
2. Na het aanmaken van jouw account zal een The Offline Company-medewerker jouw aanvraag beoordelen
3. Nadat jouw account is goedgekeurd, dan kan je in het menu onder "MEEDOEN" een stand reserveren

* Heb je (nog) geen KvK-nummer of website; geen probleem! Ook zonder KvK-nummer of website kun je een account aanmaken op onze website en deelnemen aan Swan. Zorg er wel voor dat je in deze kopjes wat invult, anders zal jouw account een foutmelding blijven geven (vul bijvoorbeeld 'nvt' in of '-' in)

Als ik betaald heb, ben ik dan zeker van deelname?
Nee, helaas nog niet helemaal!
Voordat we een nieuwe deelnemer een plekje geven op onze Swan Market doen we graag een check naar het aanbod en de standpresentatie. Dit omdat wij natuurlijk willen weten wie er op onze markt staat en zodat we onze look & feel kunnen waarborgen. Overigens kun je wel zonder onze check een reservering plaatsen. Indien het een mismatch is, dan laten we dit z.s.m. weten met een maximum van 10 werkdagen voor het desbetreffende event. Tevens kijken we ook per Swan-editie naar het aanwezige percentage per productcategorie. We willen geen overkill creeëren in een bepaalde productcategorie en daarom kan er ook tot een maximum van 10 dagen voorafgaand aan het desbetreffende event een annulering plaatsvinden op basis van overaanbod. Dit doen we op een zo willekeurig mogelijke basis en doet niet af aan iemand zijn of haar aanbod. Wel vinden we het van belang om de diversiteit op ons event te blijven waarborgen, om het zo leuk en interessant te houden voor zowel jou als deelnemer als de bezoeker.

Waar letten jullie op bij het beoordelen voor deelname?
We letten voornamelijk op authenticiteit, niet op onze eigen smaak. Onze lifestyle markets willen we graag zo creatief mogelijk houden, daarom zijn we altijd op zoek naar deelnemers in de categorie: handmade, design, vintage, biologisch. We staan wel inkoop toe, maar dan moeten het artikelen zijn, die niet op iedere hoek van de straat te koop zijn en iets toevoegen aan het totale concept.

Hoe laat moet ik aanwezig zijn als deelnemer en hoe weet ik wat mijn stand is?
In de week voorafgaand aan de markt waar je aan deelneemt ontvang je een handout met gedetailleerde informatie over de markt en de locatie. Uiterlijk zaterdagmiddag 12.00 uur voor de markt ontvang je informatie over hoe laat je kunt opbouwen (dit doen we in shifts tussen 8.30 en 9.30 uur) en wat je standnummer is.

Wat zijn de afmetingen van een kraam?
De buitenmaten van een gewone kraam zijn: 2,0 (lengte) x 2,5 (diepte) x 2,6 (hoogte) meter. De maten van de planken zijn ongeveer: 2,0 (lengte) x 1,1 (diepte) meter.

Indien je geen gebruik wilt maken van een kraam maar een open plaats wilt, dan heb je 2,5 (lengte) x 2,5 (diepte) meter tot je beschikking.

Een food stand is twee keer zo breed, dus 4,0 (lengte) x 1,1 (diepte) meter aan planken.

Waarom zijn de gewone kramen 2 meter en is dat niet een beetje duur?
We werken met 2-meter kramen, omdat we vinden dat dit beter toont. Er passen namelijk én meer deelnemers en dus meer verschillend aanbod, én de ervaring heeft ons geleerd dat de stands beter gevuld zijn, wat het totale beeld van de markt ten goede komt.

Het is geen bewuste keuze om onze organisatie te onderscheiden op prijs; we proberen ons voornamelijk te onderscheiden t.o.v. andere markten/events door een strakke en heldere organisatie en door het bij elkaar brengen van creatieve deelnemers en bezoekers.

Mag ik een stand delen?
Ja, dit mag onder bepaalde voorwaarden. Hier is wel uitsluitend toestemming van de organisatie voor nodig. Verder willen we graag weten wat je wilt gaan verkopen en beoordelen of het bij elkaar past. Het delen van een stand is eenmalig toegestaan per deelnemer.

Indien je ons niet informeert en wij zien op het event, dat de stand gedeeld is, dan volgt uitsluitsel van toekomstige events.

Moet ik ingeschreven staan bij de KvK om mee te kunnen doen?
Nee, dit hoeft niet! Het is uiteraard wel zo, dat je met een BTW-nr de kosten voor de stand en andere gemaakte kosten af kunt trekken als voorbelasting bij het opgeven van omzetbelasting. Maar al deze rechten/plichten vinden op eigen verantwoording van de deelnemer plaats, wij bieden alleen een stand aan.

Om in België te kunnen verkopen heb je als Nederlandse ondernemer een (Nederlands) BTW-nummer nodig. Je hebt geen leurkaart nodig!
Nederlandse particulieren mogen alleen tweedehands spullen verkopen. Kortom, voor handmade/homemade/huisvlijt dien je ondernemer te zijn met een BTW-nummer.

Waar kan ik mijn auto laten tijdens het event?
Het is in ieder geval niet mogelijk om de auto achter/naast de stand te houden tijdens het event. Deelnemers die hun auto als verkoopwagen gebruiken, krijgen uitsluiting van de organisatie. De organisatie geeft dit ook door aan de brandweer i.v.m. vrijhouden route voor hulpdiensten.

Parkeren is altijd mogelijk rondom de locatie van het event, of op straat of in de parkeergarage. Voor alle locaties geldt dat je als deelnemer vooraf een handout ontvangt met gedetailleerde informatie.